Els diagrames de flux
són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a
resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica
però avui en dia s'utilitza en molts diferents àmbits. Per als futurs
mestres contemplem dues utilitzacions:
- Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional. Per exemple representar el procés per a l'acollida d'un nou professor o alumne a l'escola.
- Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar amb: Presa de decisions, resolució de problemes, planificació, organització, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes i estructures,...
Podem treballar fluxogrames amb moltes eines com ara el Word de Microsoft, Write d'OpenOffice, programes de presentacions o gràfics vectorials... però nosaltres optarem per una eina on-line anomenada Gliffy.
Aquesta eina a part de poder crear, guardar i editar diagrames de flux, també permet treballar amb altres tipus de representacions gràfiques i exportar a diferents formats la feina feta.
Aquí teniu un exemple d'una tasca que ens han encarregat fer a classe:


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada