dilluns, 3 de desembre del 2012

Els fluxogrames

Els diagrames de flux són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica però avui en dia s'utilitza en molts diferents àmbits. Per als futurs mestres contemplem dues utilitzacions:
  1. Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional. Per exemple representar el procés per a l'acollida d'un nou professor o alumne a l'escola.
  2. Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar amb: Presa de decisions, resolució de problemes, planificació, organització, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes i estructures,...
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiTnEkm1hImXbGU9yMVaH7BlQOmn14Ma_BTVquVeZS-opq6D5jpCurpFL4cqppRMFTmVk72zL6Hh_t_XQhWnTk9lUULY_kT_r_c6dqHSYjfGs4PIJ8BFGT8aNAYBjKPnh4Z2PQLrcgNuME/s320/einesfluxograma1.jpg

















 
Podem treballar fluxogrames amb moltes eines com ara el Word de Microsoft, Write d'OpenOffice, programes de presentacions o gràfics vectorials... però nosaltres optarem per una eina on-line anomenada Gliffy.
Aquesta eina a part de poder crear, guardar i editar diagrames de flux, també permet treballar amb altres tipus de representacions gràfiques i exportar a diferents formats la feina feta.
Aquí teniu un exemple d'una tasca que ens han encarregat fer a classe:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada