A la classe de COED, com és habitual, vam començar-la amb una lectura per part del nostre professor d'un poema.
L'escollit per aquella sessió va ser Desolació de Joan Alcover. Aquí el teniu:
L'escollit per aquella sessió va ser Desolació de Joan Alcover. Aquí el teniu:
Jo
só l'esqueix d'un arbre, esponerós ahir,
que
als segadors feia ombra a l'hora de la sesta;
mes
branques una a una va rompre la tempesta,
i
el llamp fins a la terra ma soca mig-partí.
Brots
de migrades fulles coronen el bocí
obert
i sens entranyes que de la soca resta;
cremar
he vist ma llenya; com fumerol de fesa,
al
cel he vist anar-se'n la millor part de mi.
I l'amargor de viure xucla ma rel esclava,
i
sent brostar les fulles i sent pujar la saba,
i
m'aida a esperar l'hora de caure un sol de conhort.
Cada ferida mostra la pèrdua d'una branca:
sens
jo, res parlaria de la meitat que em manca;
jo
visc sols per plànyer lo que de mi s'és mort.
webs consultades: http://www.escriptors.cat/autors/alcoverj/pagina.php?id_text=151
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada